2019 Özetim ve 2020Akış Planım

E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆
4 min readDec 23, 2019

--

Geçtiğimiz yıl, planlı olmasa da 2019 için aldığım bazı kararlar hayatıma çok olumlu dönmüştü. Bu sene bunu yazılı da yapmak istedim belki paylaşınca daha da iyi fikirler çıkabilir.

Malum 2015'ten bu yana,oyunlaştırma girişimciliği yolculuğum devam ediyor. Bir üstadın benzetmesiyle içinde bulunduğum gemi su aldıkça ne kadar zıplasam da pek verimli olamıyor. Ülkenin içinde bulunduğu ve binbir nedenle ziyaret ettiğim güzide firmaların durumu hakkaten oyunlaştırma gibi motivasyon odaklı bir konu için oldukça uygunsuz bir ortam. Ancak benim zıplamalarım etkinlikler, eğitimler, TV, yurtdışı vs banka hesabı açısından olmasa da diğer hesap olan insan ve saygınlık açısından oldukça iyi gidiyordu.

2018 bitip 2019' a girerken oyunlaştırma odaklı en yoğun dönemimdeydim. Tam 6 projeyi 1 haftada götürüp hiçbirinde de sorun yaşamayacaktım. Biraz da her projeyi takip için seçtiğim Gamfed Türkiye gönüllülerinden olacaktı. Funda, Mesra ve Nazlı muazzam iş çıkartarak Sarente, Sompo Japan, Morpa Kampüs, Kuveytturk, YÜNSA ve Modanisa için halen açık olan başarılı oyunlaştırma projeleri devreye alacaktık.

Ancak paralelde aldığım neredeyse her gün aldığım ve bayılarak ayılarak gidip yaptığım bütçesiz konferanslar ve üniversite konuşmalarını Gamfed Türkiye gönüllülerine paslamak kararı almıştım. Artık ‘BEDAVA’ konuşma yapmayacaktım.

Üniversite tarafı , biz Ercan Altuğ istiyorduk bu kimdir gibi bir sonuç olurmu gibi beklerken tam aksine daha da enerjik ve eğlenceli sunumlar yapılmaya başlandı. Burada koordinasyonu ilk zamanlar Mona Aykul ve sonrasında da Eren Gökgür müthiş bir iş çıkararak yaptı. Sanıyorum 1 yılda 30'a yakın il ve 50'den fazla aktarım yaptık. 1–2 saatlik etkinliklerde hazırladığımız Gamfed Türkiye Oyunlaştırma sunumu her seferinde farklı. bir gönüllü tarafından sunuldu. Müthiş bir dernek içinde de oyunlaştırma olmuştu. 2020'de de bu seanslara derneğe bağış isteyerek devam edeceğiz.

Bütçesiz olan etkinlikler için de ben Gaziantep’teki EŞİTİM ya da kendi seçtikleri bir derneğe bağış isteyince muazzam bütçeli bağışlar yapılmaya başlandı. Yine acaba hayır derlermi dediğim kurumlar (bir tanesi geçen ay 1 kız çocuğunun 1 yıl eğitim masrafını 15 dk konuşmam karşılığı TEV’e bağış yaptı.) Burası da tutmuştu ve daha öğreneceklerim vardı.

Ancak özellikle Anadolu’daki gelen düşük bütçeli talepler benim için ciddi yorucu olmaya başladı. 2019'da hayatımda gitmediğim bir çok ile gittim ve sadece saatler kalıp İstanbul’a döndüm. Hem sağlığımdan hem de ailemden hem de ertesi günü ücretli danışmanlıklarım ertelendi. Bu yüzden 2020 yeni kararlarımdan birisi de 1.000TL civarı bütçeli, evet Milli Eğitim de olsa, talepleri yine Gamfed Türkiye’ye bağış yaptırarak bir gönüllüyü göndermek olacak. Gönüllüler de puan kazanarak dilerse bağış ya da eğitim vs olarak talep edebilecek.

2019'da ;

Asıl geride kalanların hepsinin gerçekleşmesi için yaptığımız Gamfed Türkiye Oyunlaştırma derneği ekibini büyüttük ve oyunlaştırma adına 2 gerçekten çok çok büyük etkinlik yaptık.

Gamfed Türkiye ekibi 80' yakınlaştı ve websitemiz, sosyal medyamız, mailing listemiz koordinasyonu için gönüllü bir çok liderimiz oldu!

  • Türkiye ve Avrupa’nın en büyük oyunlaştırma konferansını 530 biletli katılımcı ve 30 sponsorla Bahçeşehir Üniversitesinde gerçekleştirdik. www.gamificationmeetup.com
  • Dünyanın tek Gamification Hackathonu’nu 15 firmanın katılımıyla 48saatoyunlaştırma diyerek gerçekleştirdik. Kazanan ekip Berlin’deki Gamification Europe konferansına geldi. http://www.gamificationhackathon.com
  • Gamfed Türkiye adına Amerika New Orelans’ta Gamicon’da https://gamicon.us ve Berlin Gamification Europe’ta sunum yaptım. https://gamification-europe.com/
  • Sarente A.Ş. ile haftada 1 gün Türkiye’nin ilk oyunlaştırılmış eğitim platformu Game On geliştirmeye devam ettik. http://www.sarente.com/sarente-gameon.html
  • Morpa Kampüs 3 ay danışmanlık vererek Bİ BİLSEM platformunun 6 adet canavardan oluşan oyunlaştırma kurgusunu ve hikayesini verdik.
  • Kuveytturk ‘te XTM Şampiyonalar Ligi, Altın Kürek gibi projelerinde yer aldığı 6 ay eğitim ve danışmanlık verdik.
  • Sompo Japon’a Masters of Claims isimli Dragon Bot konseptli süper bir oyunlaştırma projesini Salesmot ile 6 ayda teslim ettik.
  • YÜNSA için tümüyle rozet,sertifika ve oyun gibi fiziksel bir işe alım oyunlaştırması çalıştık. 3 ay tekirdağ lokasyonlarına 1 gün gittim.
  • Modanisa için 6 farklı iş hedefini oyunlaştırdıkları Olimpiyat kurgusnu çalışıp teknolojisiz pilota çıktık. Proje 2020'de dijitale taşınacak.
  • ING Bankası için 2018 de yaptığımız WING oyunlaştırması devreye alındı.
  • Sakarya Milli Eğitim için her ay 1 gün Sakarya’da öğretmenlere oyunlaştırma eğitimi verdim. 11 kur 300'e yakın öğretmene dokunduk.
  • Kocaeli Milli Eğitim için 5 tam günlük oyunlaştırma eğitimi verdik. Kutu oyunlarından kaçış oyununa ve hikayeleştirmeye kadar detaylandırdık. Verdiğimiz en uzun ve kapsamlı eğitim oldu. Tuba Eroğlu hocamlaydık.
  • İstanbul, İzmir, Burhaniye, Denizli, Gaziantep MEM kısa seminerler düzenledik.
  • Final Okulları, Sevinç Okulu, Çevre Koleji, Bilgi koleji, PEV Okulları gibi yenilikçi okullarda seminer ve eğitimler verdim.
  • İTÜSEM Dijital Pazarlama programında 18 kur 500 kişiden fazla kişiye oyunlaştırma anlattım.
  • BAUSEM Eğitimde Oyunlaştırma programının 6.7.8. dönemini yaptık.
  • Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı bölümünde ders verdim ve THY,YGA ve Alya 3D gibi öğrencilerle şirketlere proje yaptık.
  • Mindset, Webrazzi, Master Class, Tezgahçılar, Vizetek, Faydalı Eğitimler gibi eğitim platformlarında 1 günlük kısa eğitimler verdim.
  • Yeditepe, Medipol, Beykoz, Haliç, Kadir Has, Bilgi Uni, Nişantaşı Üni. vs gibi misafir eğitmenlik ya da seminer verdim.
  • Kanal D’de Abbas Güçlü “Büyük Oyun” programında jürilik yaptım.
  • Haber Global, Bloomberg TV, Ekotürk TV gibi TV programlarında oyunlaştırma konuştuk.
  • Marketing Meetup, Akdeniz Bilişim Zirvesi, Gaziantep Oyun kongresinde Etkinlik Kurulunda yer aldım.
  • Yeşilay Bağımlılık Seminerlerinde gönüllü yer aldım.
  • KWORKS, İTÜ Çekirdek, Workup, Workinton, ING Orange Lab, Fikir Değirmeni gibi girişim merkezlerinde gönüllü mentorluk yaptım.
  • Digital Age, Brandmap, HR Dergi, HBR, Maarif gibi platformlarda düzenli makaleler yazdık.
  • Birol Güven ile “Dijital Esaret” filminin senaryosuna oyunlaştırma eklemesi yaptık.
  • 100+ fazla etkinlikte bulunup sunum yapmışım.

2020'de özellikle başlayacak milyon oyunculu 2–3 yer aldığım projelerden dolayı özellikle ücretsiz mentorluk ya da çok düşük bütçeli etkinlikleri Gamfed Türkiye gönüllülerine bir bağış motivasyonu olarak paylaşmak yapacağım en önemli iş olacak. Buradan kalan zamanla hem biraz kendi gelişimim ve modelimi geliştirmeye, hem de oyunlaştırmayı da destekleyecek bazı sosyal aktiviteler bulmaya çalışacağım.

7 Haziran’da da 4. Gamification Meetup’ı yine 500 kişilerde ancak bu sefer çok daha kurumsal katılımla ve Türkiye’nin tümüyle oyunlaştırılmış mobil uygulamasıyla konferansını yapmayı hedefliyoruz. Tek yapmam gereken doğru kişilere doğru işlerde liderlik etmek. Ekip hazır, hiç olmadığı kadar doğru insanlar etrafımda tek yapılması gereken oyunu değişen kurallarına göre doğru oynamak.

Einstein’ın da dediği gibi :

“önce oyunun tüm kurallarını öğreneceksin, sonra da herkesten iyi oynamayı. “

Herkese oyun tadında bir yıl dilerim .

Ercan Altuğ Yılmaz

23 Aralık 2019

--

--

E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆

Gamer @TimeGO_App @GamFed @Oyunder @BUGGameLab @BahcesehirSEM @Mindsetinstitu @Tezgahcilar #Games #Gamification #Oyunlaştırma #TEDx #GWC ercanaltug@gmail.com